• Scherpenzeel plaatst zich voor de kwartfinale van de beker!

Eersteklasser Scherpenzeel heeft een blamage weten te voorkomen. In een bar slechte wedstrijd wurmde de ploeg van coach Koen Janssen zich langs zondagvierdeklasser Alkmaarsche Boys: 3-4. ,,Maar het was zo vreselijk slecht.”

Belachelijk

Maar wat maakte zijn elftal het zichzelf onnodig moeilijk. Alkmaarsche Boys strafte voor de pauze gepruts van de bezoekers drie keer af, terwijl Timo Jochemsen (1-1) en Olivier Pilon (1-2) voor twee doelpunten van Scherpenzeelse makelij zorgden. Zodoende was het halverwege 3-2. ,,Ik heb in de rust gezegd dat we ons als ploeg belachelijk maakten. Er zat zo weinig energie in”, erkende Janssen.

In de tweede helft werd op het Alkmaarse sportpark, waar het pijpenstelen regende, de bekerzege alsnog veiliggesteld. Arwin van Soest bracht Scherpenzeel op 3-3, waarna hij een kwartier voor tijd ook de 3-4 op het bord kreeg. Hij benutte een strafschop nadat hij zelf neergehaald werd. Zodoende kwam Scherpenzeel met de schrik vrij. ,,Maar een wedstrijd van Scherpenzeel 4 tegen VRC 3 is ongetwijfeld nog beter dan wat wij vanavond hebben laten zien.”

De loting voor de kwartfinale is maandag om 13.00 uur live te volgen op het twitterkanaal van de KNVB @knvbwest1

Bij winst plaatst Scherpenzeel zich voor de KNVB Beker, waarin ook de betaald voetbal clubs uitkomen.