• Scherpenzeel wint na bizarre inhaalrace met 5-4

SCHERPENZEEL Spectaculair. Onwerkelijk. Wonderlijk. De competitieopener tussen Scherpenzeel en WV-HEDW was er één voor in het collectieve geheugen van de blauw-witten. Aan de hand van Nehkomi Veldt boog Scherpenzeel in de slotfase een 1-4 achterstand om in een 5-4 overwinning. ,,Een bizarre middag met een mooi einde\", lachte de matchwinner.

De klok op De Bree-Oost stond op 80 minuten, toen de inhaalrace ingezet werd. Na een korte corner bracht Veldt de bal in. Mark de Graaf had oog voor Kevin Sissing, die 2-4 maakte. ,,Een voorassist, dat was lekker. Ik voelde al dat ik goed in de wedstrijd zat\", zegt Veldt, die ingebracht werd bij een 1-2 achterstand. ,,Ik stond nog geen minuut in het veld of het werd 1-3. Ja, toen liet ik mijn hoofd even zakken.\"

Het werd nog erger (1-4), voordat Scherpenzeel begon te draaien. En hoe. Vijf minuten na de goal van Sissing brak Veldt opnieuw door. Hij bediende Marien van Roekel, die de 3-4 binnenschoof en het vuur verder aanwakkerde. ,,Het enige wat er nog aan ontbrak, was zelf scoren.\" Prompt deed Veldt dat. Op schitterende wijze verdween de bal na een hoekschop in de kruising: 4-4.

Daarmee leek de missie volbracht. Scherpenzeel zou na de 1-0 ruststand en de 1-4 acherstand toch nog een punt pakken. Het werden er drie, want in de 94e minuut kreeg de thuisploeg nog een vrije trap op de rand van het strafschopgebied. In het veld voelde eerste vrijetrappennemer Ismail Ouaddouh feilloos aan dat Veldt die bal moest nemen. ,,Ik wist toen al direct waar ik die bal zou schieten. In de hoek van de keeper.\"

EXPLOSIE Precies dat waar Scherpenzeel op hoopte, kwam uit. Veldt verraste WV-HEDW-doelman Nik Gabel in zijn hoek. Via de binnenkant van de paal verdween de bal in de touwen. Het gevolg was een vreugde-explosie, waar de linksbuiten uiteraard het middelpunt van was. Nadat de gemoederen waren bedaard, kwam de matchwinner ook tot de conclusie dat zijn ploeg een wonderlijke wedstrijd had gespeeld. ,,We speelden niet eens goed, al moet ik ook zeggen dat WV-HEDW een paar uitstekende voetballers heeft. Als liefhebber kon ik daar, om eerlijk te zijn, ook van genieten.\"

Dat deed Veldt in eerste instantie vanaf de bank. ,,Dat was wel een tegenvaller.\" Maar de afloop maakte alles meer dan goed. ,,Dit heb ik nog nooit meegemaakt en geeft het team een mooie boost.\" Eén wens bleef er na de droominvalbeurt nog wel over. ,,Ik hoop dat ik volgende week in de derby met Woudenberg wel in de basis kan starten.\"

Bron: BDU